søndag den 24. juli 2011

Indisk hvidkålsgryde

Sidste aften med Datteren på højskole havde jeg besluttet mig for, at røde linser skulle indgå i dagens middag. Jeg havde dagen før fået et hvidkålshoved i kassen fra Aarstiderne, så da jeg fandt en opskrift på en indisk inspireret kålgryde med både hvidkål og linser, så var det lige den, det skulle være. Opskriften er fra viskalspise.dk.


Indisk hvidkålsgryde – min version
(1 person)
100 g hvidkål
½ lille løg
1 gulerod
1 spsk olie
lidt fintpresset hvidløg
1 dl røde linser
½ tsk spidskommen
½ tsk karry
cayennepeber efter smag
2 dl grønsagsbouillon
salt
Hvidkål snittes fint, løget hakkes groft og gulerødderne skæres i skiver. Løg, kål og gulerødder svitses 3 minutter i lidt olie. Så tilsættes hvidløg, linser, krydderier og bouillon og det hele simrer ca. 25 minutter. Smag til med salt og slut evt. af med et drys grofthakket frisk koriander. Jeg serverede en æblesalat til, lavet af æbletern og salatblade samt en dressing af fromage frais med lidt citronsaft. Dejlig frisk til den krydrede gryderet.

2 kommentarer:

  1. Hold da helt op, hvor ser det bare lækkert ud! Det må jeg prøve snarest :)

    SvarSlet
  2. Hej Kira,
    Det smagte også rigtig godt. Og så er det nemt og hurtigt.

    SvarSlet