onsdag den 13. august 2014

Røde og grønne æggemuffins

Nu hvor det gode sommervejr er forbi…

…er jeg så ”heldig” endelig at have fået ferie. Men selvom det ikke er strålende sommervejr kan man jo godt hygge sig i ferien og rigtig hyggeligt blev det, da jeg fik min søster på besøg et par dage. Hun overvejer at prøve at spise efter LCHF, da hun ikke synes, at hun bliver mæt nok af almindelig mad. Så det gav jo anledning til at eksperimentere med nogle opskrifter i den genre. Det blev til nedenstående røde og grønne æggemuffins, som jeg serverede til frokost, den dag hun kom. De blev rigtig gode og mættede også godt. Fyldet kan jo varieres på utallige måder – denne gang blev det til chorizofyld og fyld med grønne grønsager. Rigtig god til Stop-spild-af-mad, hvor man kan få brugt sine rester fra køleskabet.



Røde æggemuffins:
(ca. 5 store)
3 æg
75 g hytteost
1 spsk Fiberhusk med top
60 g chorizopølse i tern
100 g orange peberfrugt i tern
røget paprika
salt, peber
Æggene piskes med hytteost og Fiberhusk. Derefter røres pølse, peberfrugt og krydderier i. Smør en muffinsform rigtig godt og fyld så mange huller op, som der er æggefyld til. Man kan lave dem store eller små efter behov. Jeg fik fem store ud af det. Bages ved 150 grader i 40 minutter, men hold lige øje med dem.

Grønne æggemuffins:
(ca. 5 store)
3 æg
75 g hytteost
1 spsk Fiberhusk med top
100 g broccoli
50 g ost i tern
50 g squash i tern
basilikum (frisk eller tørret)
salt, peber
Broccoli køres i en blender, til den er findelt. Æggene piskes med hytteost og Fiberhusk. Derefter blandes broccoli, ost og squash i æggemassen sammen med krydderier. Smør en muffinsform rigtig godt og fyld så mange huller op, som der er æggefyld til. Man kan lave dem store eller små efter behov. Jeg fik fem store ud af det. Bages ved 150 grader i 40 minutter, men hold lige øje med dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar