torsdag den 9. juni 2016

Pandekager med squash og fyld af bladbeder, forårsløg og feta

I øjeblikket er bladbeder en af de grønsager, der ofte kommer med i kasserne fra Aarstiderne. Og det er jeg bestemt ikke ked af, da jeg rigtig godt kan lide bladbeder. En af gangene fulgte der også en opskrift med på squashpandekager med bladbedefyld. Og den måtte jeg selvfølgelig prøve af.






Squashpandekager med fyld af bladbeder, forårsløg og fetaost
(2 personer)
60 g mel (jeg brugte en blanding af fuldkornshvedemel og sigtet speltmel)
2 æg
½ squash
1½-2 dl mælk
salt, peber
olivenolie
150 g bladbeder
3 stk forårsløg
1 fed hvidløg
6 blommetomater
50 g feta (den nye fra Arla med chili og peber)
Kom mel og æg i en skål og rør det godt sammen. Tilsæt mælk og pisk dejen glat og jævn. Skyl squashen, riv den groft og vend den i dejen sammen med salt og peber. Lad dejen hvile en halv times tid. Skyl bladbederne. Skær stænglerne fra og hak dem fint. Hak bladene groft. Skyl og hak forårsløgene. Hak hvidløget fint og skær blommetomaterne i tre stykker. Steg halvtykke pandekager på en varm pande i olie. Hold dem lune. Svits forårsløg og hvidløg klart i lidt olie. Tilsæt bladbedestænglerne og steg dem et par minutter. Vend de grofthakkede blade i og steg dem, til de falder sammen. Tilsæt tomatstykker og fetaostetern og vend det hele rundt. Fordel fyldet i pandekagerne og server dem med salat til.

Note: Meget lækre og bløde pandekager med god smag. Fyldet kan varieres på mange måder, men at bruge bladbeder som pandekagefyld, er en rigtig god måde at få dem brugt på, synes jeg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar