onsdag den 29. september 2010

Lækkert tilbehør med squash

Her kommer en opskrift på lækkert grønt tilbehør med squash. En hurtig nem lille sag uden alt for mange ingredienser. Ja, egentlig skulle menuen have stået på noget helt andet. Men der kom ingen kasse fra Aarstiderne i dag, gad vide hvor den blev af?


Grillet squash med tomater, kapers og fetaost
Jeg brugte en opskrift fra magasinet Mad! Nr. 7, 2010, som jeg rettede lidt til. Bl.a. tilførte jeg tomatskiver.
(2 personer)
1 squash
2 tomater
1 spsk olivenolie
salt og peber
timian
1 spsk kapers
50 g fetaost
Citronoliedressing:
½ fed hvidløg
1 tsk lys vineddike
1 spsk citronolie

Rens squashene og skær dem i skiver. Steg dem på en pande eller grillpande med lidt olie, til de er bløde. Skær tomaterne i skiver og vend dem sammen med squashene med et drys timian. Læg dem taglagt i et serveringsfad og drys med salt og peber. Til dressingen hakkes hvidløget fint og piskes med vineddike og citronolie. Dryppes ud over squashene. Til sidst kommes kapers og smuldret fetaost hen over. Serveres straks. – Uhm, det var lige noget for mine smagsløg!
Tilbehør: Laks og groft brød.

Vejret var jo rigtig godt i dag, så jeg sad på min overdækkede altan og spiste, mens jeg så aftensolen gløde i de efterårsfarver, der begynder at vise sig rundt omkring i løvet. Datteren er på studietur i Amsterdam, så jeg har det helt for mig selv.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar