torsdag den 28. oktober 2010

Lun bulgursalat med kylling og peberfrugt

Dagens ret bygger på en opskrift på bulgursalat fra Spis Bedre nr. 10 2009. Men som det jo så ofte går, når jeg laver mad, så blev der ændret lidt på opskriften. Jeg synes at retten virkede en smule kedelig i sig selv og ville gerne tilføre den noget, som kunne gøre den lidt mere spændende. Så jeg ændrede lidt på marinaden og tilføjede fetaost og frisk hakket basilikum. Og det blev faktisk rigtig godt, også Datteren var begejstret.


Lun bulgursalat med kylling og peberfrugt
(2 personer)
250 g kylling
saft fra ½ citron
salt, peber
1 tsk chiliolie
1 tsk hvidløgsolie
1 rød peberfrugt
1 gul peberfrugt
100 g fetaost
hakket frisk basilikum
olivenolie
2 dl bulgur

Skær kyllingen i mindre stykker. Bland marinaden og vend kyllingestykkerne heri. Jo længere tid de lægger i marinaden jo bedre, men de blev også gode, selvom de i mit tilfælde kun fik ca. 15 minutter. Derefter steges kyllingestykkerne på panden i olie i ca. 10. minutter. Bulguren koges efter anvisningen på pakken. Peberfrugterne skæres i tern og svitses på en pande i lidt olie. Når bulguren er færdig tilsættes de øvrige ingredienser – kylling, peberfrugt, fetaost og frisk hakket basilikum. Rør rundt og server. Som tilbehør serverede jeg en salat af icebergsalat, ananas og agurk med lidt cremefraiche-dressing smagt til med ananassaft og salt. Nem og hurtig aftensmad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar