mandag den 15. november 2010

Pandekager a la Piskeriset

I aftes fik Datteren og jeg pandekager efter en opskrift, jeg havde fundet hos Piskeriset. Du kan se opskriften  her. Det var dejlige smagfulde mættende pandekager med farverigt fyld, mums.


Så i øvrigt en sjov udsendelse i fjernsynet i går, som jeg gerne vil gøre opmærksom på, da der kommer flere i serien. Serien hedder ”Så er der mad” og den kommer på DR2 om søndagen kl. 20.30. Serien handler om vores spisevaner gennem fem årtier og i går handlede det om 1960’erne, hvor jeg selv var barn. Der var mange sjove indslag, både ting jeg kunne mindes og ting jeg ikke vidste. F.eks. at det at lave mad dengang mere var noget man gjorde af pligt, end fordi man synes det var sjovt. Men de havde heller ikke så mange spændende og sjove råvarer og heller ikke så mange penge dengang, så egentlig er det vel slet ikke så mærkeligt.

2 kommentarer:

  1. Uhmm, lækkert ser det ud :-D
    Jeg har også de pandekager på listen over opskrifter der skal prøves....

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Du kan godt glæde dig. De er rigtig gode og det bliver bestemt ikke sidste gang, jeg laver dem.

    SvarSlet