fredag den 31. december 2010

Lun salat med kartofler og spinat

Året sidste opskrift bliver denne lune hverdagssalat, som kan bruges som tilbehør til kød eller grønne retter. Som man kan se på billedet, fik vi pølser og tomater til. Opskriften er fra Spis Bedre nr. 11, 2008. Jeg lavede lidt om, da jeg brugt frossen spinat i stedet for frisk spinat. Men det tror jeg nu ikke, at den blev ringere af.



Lun salat med kartofler og spinat
(2 personer)
300 g kartofler
chilipulver efter smag
paprika efter smag
salt
½ løg
olivenolie
150 g frossen spinat
6 oliven – gerne sorte, men andre slags kan også bruges
50 g fetaost

Sæt ovnen på 225 grader. Skræl kartoflerne, eller brug dem med skræl, skær dem i tern og bland dem med salt, paprika, chilipulver og olie. Bred kartoflerne ud i et ovnfast fad og steg kartoflerne midt i ovnen, ca. 20 minutter eller mere. Det er i hvert fald min erfaring med min ovn, at kartofler altid skal have længere tid i ovnen end der står i opskriften. Denne gang blev det så til 40 minutter. Pil løget, hak det fint og steg det i lidt olie. Tilsæt spinaten og varm det igennem inden de varme kartofler tilsættes sammen med oliven og til sidst smuldres fetaosten over.


Godt nytår til alle læsere af min blog.

2 kommentarer:

  1. hvor ser det lækkert ud!
    /isabella

    SvarSlet
  2. Hej Isabella,
    Velkommen til min blog. Det smagte også godt :-)

    SvarSlet