mandag den 7. marts 2011

Risotto med østershatte og chorizopølse

I kassen fra Aarstiderne var der sidste gang en opskrift på risotto med østershatte og chorizopølse. Østershattene havde Aarstiderne lagt i kassen og chorizopølsen havde jeg på lager, så det var jo bare oplagt at lave denne ret. Jeg kan vældig godt lide risotto og meget gerne med svampe af en eller anden slags. Som tilbehør lavede jeg en råkost med citrondressing, den syrlige smag er en god kontrast til den lidt fede risotto.

Risotto med østershatte og chorizopølse – min version
(2 personer)
1 løg
1½ spsk olivenolie
3 dl hønsesuppe
100 g chorizo
120 g risottoris
1 bakke østershatte (champignon kan også bruges)
timian
Sauter finthakket løg og ris i en gryde med lidt olie i 2-3 minutter. Tilsæt timian og halvelen af suppen. Læg låg på og lad det koge 25-30 minutter ved svag varme. Tilsæt mere suppe, hvis risene koger tør undervejs (det gjorde mine). Rist svampene på en pande med lidt olie. Tilsæt skiver af chorizopølse og tag dem derefter fra og kog panden af med lidt suppe. Tilsæt ris, svampe og chorizopølser. Serveres straks med revet parmasan og råkost.

Råkosten blev lavet af revne gulerødder, persillerødder og æble. Citrondressingen blev blandet af citronsaft og cremefraiche

Ingen kommentarer:

Send en kommentar