lørdag den 19. marts 2011

Rodfrugtmix med pølser

Tirsdag startede jeg på et nyt job, så det har været en uge med mange nye indtryk og mange nye mennesker. Derfor har energien til madlavningen ikke været så stor i denne uge. Men heldigvis findes der mange gode, nemme og hurtige hverdagsretter og dem kan man jo så bruge sådan en uge.

Her er f.eks. opskriften på en gang rodfrugtemix med pølser. Ideen fik jeg fra en opskrift i Spis Bedre nr. 1 2009. Jeg lavede lidt om på opskriften, f.eks. undlod jeg at komme kartofler i, men kom til gengæld mere gulerod og selleri i. Jeg tilføjede forårsløg og skar pølserne ud i skiver og blandede dem med grønsagerne på panden. Billig mad med mange grønsager.


Rodfrugtmix med pølser – min version
(2 personer)
½ lille selleri
3 gulerødder
1 bdt forårsløg
3 pølser (havde fundet en ny fedtfattig type i Fakta)
olie
bouillon
salt, peber
timian
Skær selleri og gulerødder ud i små tern og svits dem i olie, til de får god farve. Skær forårsløgene i ringe og lad dem svitse med. Kom lidt bouillon i 1 dl vand og bland det med grønsagerne. Når grønsagerne er møre, gulerødderne må godt stadig have lidt bid efter min smag, tilsættes pølser skåret i skiver. Varm det hele igennem og server det med dagens salat, evt. også med brød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar