mandag den 23. maj 2011

Pølse-paprika-pande

I perioder optræder hvidkål jævnligt i min kasse fra Aarstiderne og så gælder det om at finde nogle gode variationer med denne ingrediens. Hvidkål er jo god i forskellige salater, men den kan også bruges i mange slags varme retter. Her er en gammel favorit, som jeg har lavet med jævne mellemrum gennem årene. Dejlig hurtig enkel hverdagsmad med få og enkle ingredienser og alligevel en god smag –efter min mening. Opskriften er klippet ud fra et ugeblad.


Pølse-paprika-pande
(2 personer)
200 g god pølse skåret i skiver
½ løg
olie
ca. 150 g hvidkål
1 rød peberfrugt
1 dl bouillon
1 tsk sennep
hakket persille
Hak løget groft og svits det i lidt olie. Tilsæt fintsnittet hvidkål og bouillon og lad retten snurre under låg ca. 5 minutter. Vend pølseskiverne i grønsagsblandingen sammen med persille og lad det hele snurre endnu 5 minutter. Krydr med salt og peber og kom rød peberfrugt i tern over inden serveringen. Man kan også komme peberfrugten i samtidig med hvidkålen, men da Datteren ikke er vild med ”varm” peberfrugt, kommer jeg det i til sidst. Så det er en smagssag, hvordan man vil have ”sin” peberfrugt.

Jeg serverede pølse-paprika-panden med dagens salat og ristet rugbrød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar