søndag den 19. juni 2011

Perlerug med pølser og grønsager

Jeg kom hjem fra en dejlig ferie i Norge i går aftes. Det varer nok lidt inden jeg får lavet et indlæg om turen, derfor får I nu i stedet for en opskrift på en hverdagsret med perlerug og pølser, som jeg ikke nåede at blogge om, inden jeg tog til Norge. Jeg havde fået den ide, at jeg ville lave noget med perlerug og nogle gode oksekødspølser jeg havde købt i Føtex, men kunne ikke finde en opskrift. Så jeg lavede min egen pølseret og den blev som I kan se her. Nem, hurtig og billig hverdagsmad.

Perlerug med pølser og grønsager
(2 personer)
2 dl perlerug
grønsagsbouillon
200 g oksekødspølser
½ squash
2 gulerødder
purløg
hvidløgspeber

Perlerugen skylles i lunkent vand og koges med bouillon efter anvisningen på posen, dvs. 15-20 minutter. Pølsen skæres i skiver. Squash og gulerødder skæres i tern. Mens perlerugen koger, svitses pølser og grønsager på en pande. Når perlerugen er færdig blandes det hele sammen og til sidst tilsættes ½ bdt fintklippet purløg.

Pølseretten blev serveret med dagens salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar