mandag den 18. juli 2011

Kartoffelsalat med pestodressing

Datteren er taget en uge på højskole, så nu gælder det om at få lavet noget mad, som hun ikke bryder sig om. Jeg forestiller mig noget med fisk og noget med bønner, linser eller lign. Det er i hvert fald noget af det, som hun absolut ikke er vild med. Jeg har valgt at lægge ud med en kartoffelsalat der bliver spist til nogle skiver torskerogn, som jeg havde tilovers fra frokosten. Dressingen fik jeg lige en ide til, som jeg skulle have prøvet af. Og den blev også udmærket. Opskriften er ikke så præcis, da jeg bare brugte de mængder, jeg syntes passede.


Kartoffelsalat med pestodressing
Salaten blev lavet af kogte kartofler skåret i tern, radiser skåret i skiver og ærter. Dressingen blev lavet af en mager cremefraiche blandet med et par teskefulde grøn pesto, et par flåede tomater i olie samt peber. Det hele blev kørt med stavblenderen og derefter blandet med grønsagerne. En god smagfuld dressing, hvor man kan lave blandingsforholdene efter egen smag.

Sammen med skiver af torskerogn stegt på panden i lidt olie blev kartoffelsalaten serveret med en grøn salat af icebergsalat, agurketern, lidt citronolie og et par valnødder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar