torsdag den 25. august 2011

Kartoffel-spinat-masala

Sidste gang Datteren ikke var hjemme til middag, lavede jeg igen en af de indisk inspireret retter, jeg er ret vild med, men som hun ikke bryder sig så meget om. Opskriften er fra kogebogen: ”Vegetarisk vellyst - find dit grønne punkt” af Tina Scheftelowitz og Christine Bille Nielsen. Udover kartofler og spinat kom jeg også kikærter i retten, da jeg syntes, at de passede fint til.

Kartoffel-spinat-masala – min version
(1 person)
150 g kartofler
1 lille løg
kardemomme
spidskommen
koriander
garam masala
1 spsk olie
½ dl vand
½ fed hvidløg
cayennepeber
150 g spinat
1 dl kogte kikærter evt. fra dåse
Skrub eller skræl kartoflerne. Skær dem i små tern. Pil løget og skær det i små tern. Svits løgene i lidt olie i nogle minutter, tilsæt krydderier efter smag og steg videre under omrøring ½ minut. Tilsæt kartofler og steg under omrøring 1 minut, tilsæt vand, presset hvidløg, salt og cayennepeber.
Lad retten simre under låg i ca. 15 minutter eller til kartoflerne er møre. Tilsæt spinaten og kikærterne og kog videre til det hele er gennemvarmt. Som tilbehør spiste jeg Naanbrød og lidt mangochutney rørt op med fromage frais.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar