søndag den 11. september 2011

Squashfrikadeller

Jeg kan godt lide at lave grønsagsfrikadeller en gang imellem, men de driller mig tit. De vil ikke hænger sammen og falder fra hinanden, så i stedet for en fin nogenlunde rund fast delle, får jeg nogle underlige løse klumper. Derfor kan de nu godt smage udmærket, men de må altså også gerne tage sig lidt præsentable ud. Disse squashfrikadeller, som jeg fandt hos madskriblerier, lykkedes dog ganske godt uden at alt for mange faldt fra hinanden. Og de smagte godt, så det var en succes. Selv Datteren syntes, at de var okay.


Squashfrikadeller – min version
(2 personer)
250 g squash
1 æg
1 lille finthakket løg
1 finthakket fed hvidløg
50 g fuldkornshvedemel
½ dl havregryn
salt, peber og timian
Squashen rives groft, kommes på et rent viskestykke og derefter knuger man det meste af væden ud. Squashen blandes derefter med løg og hvidløg i en skål og de øvrige ingredienser tilsættes. Smages til med krydderier. Frikadellerne formes og steges gyldne i lidt olie på en pande. Som tilbehør fik vi braskartofler og dagens salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar