lørdag den 31. marts 2012

Rødbederösti


Fik lyst til at eksperimentere med nogle rødbederösti


For nylig lavede jeg Mexicanske rösti. I dag havde jeg så lyst til at prøve at lave rösti med rødbeder. Datteren er ikke den store rødbedefan, men hun var ikke hjemme, så jeg kunne roligt kaste mig ud i projektet.


Rødbederösti med ostesovs
(2 personer)
125 g rødbeder
125 g kartofler
1 æg
1 spsk grahamsmel
½ løg
salt, peber
salvie
Rødbeder og kartofler rives groft og vrides i et klæde, så væden forsvinder. Hældes i en skål. Løget rives fint og blandes i grønsagerne sammen med æg og krydderier. Det hele røres godt sammen. Lidt olie varmes på panden. Grønsagsmassen formes til flade klatter, der steges på panden 2-3 minutter på hver side. Derefter bages de i ovnen ca. 20 minutter. Jeg fik det til seks stykker. Som tilbehør rørte jeg lidt cremefraiche op med lidt Danablu, som man kan dyppe rødbederöstiene i. Og desuden serverede jeg dagens salat, som havde fået en gang hvide bønner blandet i, en anden ting som ikke hører til blandt Datterens favoritter.

Note: Jeg synes, at de blev rigtig udmærkede de rösti. Smagen var god, men de måtte godt have været lidt mere sprøde. Men det bliver de måske ikke, når man laver dem i ovnen. Se også Newyorkerbyheart's opskrift på spicy rösti med rejer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar