fredag den 2. marts 2012

Sprød spidskålssalat


Jeg er altid på udkig efter ideer til salater, da vi spiser salat som tilbehør hver dag

Ideen til denne spidskålssalat fik jeg ved at se en opskrift hos The Food Club. Jeg lavede den næsten magen til, men brugte spidskål i stedet for hvidkål, for det havde jeg lige på lager. Til gengæld havde jeg ikke ketchup, så jeg brugte tomatpuré. Desuden stod en dusk persille og ventede på at blive spist, så den kom også i.


Sprød spidskålssalat – min version
finthakket spidskål
1 presset fed hvidløg
1 spsk tomatpuré
1 spsk æbleeddike
3 spsk olie
1 spsk brun farin
salt
1 dusk hakket persille
1 god håndfuld saltede jordnødder
Ingredienserne til dressingen (dvs. alt undtagen spidskål og jordnødder) røres sammen og hældes over den finthakkede spidskål. Lad salaten stå på køl, til den skal serveres. Lige inden serveringen vendes jordnødderne i salaten, så når de ikke at blive bløde.

Meget lækker enkel salat og en god måde at få brugt en rest hvidkål eller spidskål på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar