lørdag den 10. marts 2012

Tilbehør: Gulerødder i sennepsfløde


Jeg spiser mange gulerødder og gerne rå i salater. Men nedenstående tilbehør var nu også ret lækkert

Denne opskrift på gulerødder i sennepsflødesovs fandt jeg i magasinet Mad nr. 2 2011. Lækkert cremet tilbehør til stegt kød, hvis man har lyst til noget andet end kartofler. Men det kan nu også serveres sammen med kartofler.


Gulerødder i sennepsfløde – min version
(2 personer)
400 g gulerødder
2 løg – jeg brugte to bundt-løg
olie
1 spsk dijonssennep
1½ spsk grov sennep
1½ dl piskefløde
salt, peber
stdt. salvie – som jeg brugte i stedet for frisk estragon, som jeg ikke lige havde.
Skræl gulerødderne og skær dem i mundrette stykker. Kog dem næsten møre i letsaltet vand og hæld vandet fra. Hak løgene fint. Steg løg og de to slags sennep i en gryde ved middelvarme i 2 minutter. Tilsæt fløde og lad retten koge, til fløden er tyk og cremet. Vend gulerødderne i sennepsfløden og lad retten småsimre i 4-5 minutter. Smag retten til med salt og peber samt salvie. Timian vil også kunne bruges.

Note: Når man nu er ret glad for sennep, er det her lækkert tilbehør. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar