lørdag den 13. oktober 2012

Kolding Ådal og Harte


Jeg var ikke klar over…

…at der er så mange dejlige natursteder lige omkring Kolding. Lige noget for en som mig, der elsker at komme ud i naturen. Her er både mulighed for gode gåture og gode cykelture – noget jeg glæder mig til at få udforsket. Fredag var Forældrene og jeg en tur i Kolding Ådal i området ved Harte.


Turen startede ved Harteværket, som er Danmarks første større vandkraftværk. Det blev bygget i 1918-1920. Bl.a. kan man se dette fantastisk dekorative røde rør, som ligger flot midt i alt det grønne.



Kolding Å snor sig gennem området og er med til at gøre landskabet smukt, sådan som det altid er med vand.


Højt oppe over den lille by ligger Harte Kirke på toppen af bakken.



Benved hedder denne fantastiske busk, der lyser op med sin dristige farvesammensætning her om efteråret.


Og så besøgte vi i øvrigt også en genbrugsbutik, hvor jeg anskaffede mig ovenstående stykke møbel. Der er vist egentlig et telefonbord, men jeg vil have det stående i entréen, tror jeg. Så kan man sidde der, når man skal have besværligt fodtøj af og på her i vinterhalvåret. Men jeg tror nu lige, at det skal males først. Og det er jo noget af et projekt.

2 kommentarer:

  1. Det er nogle skønne billeder:) Hvilket kamera har du brugt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe
      Mange tak. Naturen er jo ofte et taknemligt motiv, hvis man er på rette sted på rette tid. Mit kamera er et ganske almindeligt digitalkamera Olympus 600. Jeg er selv ret tilfreds med de udendørs billeder, hvorimod kameraet (eller måske fotografen?) ikke er så god til indendørs billeder.

      Slet