lørdag den 17. november 2012

Æggekage - i ny pande


Da jeg p.t. bor i en meget lille husstand, kun bestående af mig selv

…har jeg anskaffet mig en sød lille stegepande på 20 cm. Panden er af mærket Raadvad, den har en god tyngde og et pænt design, synes jeg. Og så kan den gå i ovnen, hvilket er endnu et plus. Første ret lavet i panden blev en gang æggekage. Jeg brugte ingen opskrift, men lavede den ud fra de ting, jeg havde på lager.



Dagens æggekage
½ porre skåret i mindre stykker ristes på panden sammen med to kogte kartofler skåret i tern. To æg piskes med to æggeblommer(hviderne skulle bruges til noget andet), lidt mælk, salt, peber og krydderier efter lyst. Det blev denne gang til røget paprika. Hele massen hældes ud over kartofler og porrer sammen med ½ rød peberfrugt i tern og lidt revet ost. Lad æggekagen bage til den ikke længere er fugtig på toppen, så vendes den og bages færdig på den anden side. Mens den bager lægges tykke skiver af tomat over sammen med et lag revet ost. Lige inden serveringen kommes en håndfuld snittet salat ud over. Så er der serveret æggekage og salat i samme ombæring. Spises med lidt brød til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar