tirsdag den 4. december 2012

Bønnefrikadeller


En gang frikadeller uden kød…

…synes jeg er dejligt en gang imellem. Her er en opskrift med kidneybeans fundet på Kirsten Skaarups gode blog med vegetarretter  kødfrifredag, Jeg har dog ændret en anelse i opskriften. Hvis man bruger bønner fra dåse kan man hurtigt få lavet sig en pandefuld frikadeller.


Bønnefrikadeller – min version
(8-10 stk)
1 dåse kidneybeans
1 dl finthakket løg
½ dl finthakkede mandler
2 spsk grahamsmel
2 spsk olie
1 spsk soyasovs
2 spsk rasp
1 tsk tørret salvie
olie til stegning
Purér bønnerne i køkkenmaskinen og tilføj de øvrige ingredienser. Synes man farsen bliver for lind, kan man tilføje mere grahamsmel. Smag til med salt og peber. Lad farsen hvile en halv time inden man former den til frikadeller og steger dem på panden. Jeg serverede dagens salat til.

Jeg har nu været på min nye arbejdsplads i to dage. Mine nye kollegaer har taget rigtig pænt imod mig, f.eks. stod der første dag en flot buket blomster og et sødt kort på min plads, så føler man sig da virkelig velkommen. Jeg har en rigtig god fornemmelse af, at jeg nok skal blive glad for at være der. Men hvor bliver man også træt de første dage, fyldt af alle de mange nye indtryk og informationer.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar