torsdag den 24. januar 2013

Omelet med rødbede- og ostefyld


(Forholdsvis) hurtigt og nemt…

…er det at lave denne omelet med rødbeder og ost. Fordi jeg kom en time senere hjem end beregnet, p.g.a. forsinkelser med DSB, gad jeg ikke at gå i gang med det, jeg egentlig havde tænkt mig skulle være min aftensmad. I stedet kiggede jeg i køleskabet for at se, om der var noget der skulle bruges snarest. Der var nogle æg og et par rødbeder og lidt hytteost og ja, så blev der altså en omelet med rødbedefyld ud af det. Farven er lidt hidsig, men smagen var ok.


Omelet med rødbede- og ostefyld
2 æg
lidt mælk
salt, peber
oliemargarine
2 rødbeder
ca.100 g hytteost
30 g Danablu
½ bdt. persille
Jeg startede med at skrælle rødbederne, skære dem ud i grove stykker og smide dem i ovnen ca. 45 minutter på 180 grader. Da de var færdigbagt skulle de køles af, inden de blev skåret i tern. Danablu-osten blev rørt sammen med hytteosten i en skål og blev krydret med salt og peber. Derefter blev rødbedeternene vendt i osteblandingen sammen med hakket persille. Omeletten blev lavet ved at piske de to æg med lidt mælk, salt og peber. Så blev omeletten bagt på panden, til den var gennembagt. Jeg lagde omeletten over på tallerkenen og hældte rødbedeosteblandingen over og så var der serveret. Og som (næsten) altid var der også salat til.


Nyt fra Anne på 6. Sal:
Som daglig pendler med offentlige transportmidler ved man aldrig, hvornår man oplever noget, man ikke havde regnet med. I dag blev det f.eks. en bustur rundt på Vestfyn og til Fredericia, fordi der var skinnebrud på min sædvanlige rute. På grund af solskin, blå himmel og et snedækket landskab blev turen nu ganske køn. Men jeg ville nok hellere have været hjemme en time før.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar