tirsdag den 16. april 2013

Røget kyllingesalat med druer


Her kommer opskriften…

…på den sidste ret, jeg serverede for mine veninder til min fødselsdag. Det er en salt med kylling og frugt. Dejlig lækker salat, der både kan spises lun og kold. Opskriften er endnu en gang fra Julie Heys kogebog ”Hey – Hvad skal vi spise?”, som jeg godt kan anbefale.


Røget kyllingesalat med druer – min version
(4 personer)
1-2 spsk røget paprika (eller almindelig paprika, hvis man ikke bryder sig om den røgede smag)
4 kyllingebrystfileter
300 g vindruer
5 forårsløg
2 æbler
4 spsk olivenolie
salt, peber
Rist paprikaen af på en tør pande. Tilsæt 2 spsk olivenolie og brun kyllingefileterne på begge sider i paprikaolien. Tilsæt vand , så det når halvt op ad kyllingekødet og lad det simre i vandet fem minutter på hver side. Tag panden af varmen og lad kyllingebrystfileterne trække i ca. fem minutter på panden. Skyl derefter druerne og rens forårsløg og æbler. Halver druerne, hak forårsløgene og skær æblerne i tern. Hæld vandet fra kyllingefileterne og del dem i mindre stykker. Kom dem på panden og tilsæt 2 spsk olivenolie samt vindruer, æbler og forårsløg. Lun salaten og smag den til med krydderier.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar