lørdag den 4. maj 2013

Hytteostpizza med løg og kylling


Jeg vil til enhver tid foretrække en hjemmelavet pizza…

…frem for en købepizza –i modsætning til Datteren. Nå, men da hun jo p.t. befinder sig i Australien, så kan jeg jo lave min pizza lige præcis, som jeg har lyst til. Hos Arla faldt jeg over denne lækre tomatfri pizza med kylling, løg og hytteost. Jeg ændrede lidt på opskriften, bla. tilføjede jeg en rest frisk spinat, som kaldte på at blive spist. Og jeg kyllingen blev stegt med røget paprika, to ting der passer ret godt sammen efter min smag.


Hytteostpizza med løg og kylling – min version
(2 personer eller 1 person 2 dage)
Pizzadej (du kan købe en færdig eller evt. bruge denne opskrift….)
200 g kyllingefileter
røget paprika
olivenolie
salt, peber
oregano
150 g løg i tynde skiver
3 forårsløg i tykke ringe
50 g frisk spinat
125 g hytteost med 4 slags løg
revet ost
Rist paprikaen af på en tør pande. Tilsæt 2 spsk olivenolie og brun kyllingefileterne på begge sider i paprikaolien. Tilsæt vand , så det når halvt op ad kyllingekødet og lad det simre i vandet fem minutter på hver side. Tag panden af varmen og lad kyllingebrystfileterne trække i ca. fem minutter på panden.. Hold kødet varmt. Kom de to slags løg på panden i lidt olie og steg dem ved stærk varme (men uden de bliver brune) i 3 minutter og jævn varme i syv minutter. Krydr med salt, peber og oregano. Forbag pizzadejen i ovnen ved 200 grader i ca. 10 minutter. Tag bunden ude, fordel hytteost og revet ost over og bag pizzaen yderligere 10 minutter. Tag pizzaen ud, fordel de stegte løg og kyllingekødet på bunden. Server den varme pizza med det samme sammen med en god salat.

Nyt fra Anne på Sjette:
I dag var sidste lørdagsvagt på denne side af sommeren! Tænk alle weekender fri fra nu af og indtil september. Ikke at det som sådan gør mig så meget at arbejde om lørdagen (man har jo så fri på et andet tidspunkt). Det er faktisk ofte ret hyggeligt at være på biblioteket om lørdagen, hvor lånerne har god tid. Men med den lidt bøvlede transport jeg har, er der ikke meget lørdag tilbage, når jeg endelig er nået hjem. Nu vil jeg nyde de næste mange lørdage...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar