onsdag den 18. juni 2014

Naanbrød med bønnesalat og myntedressing

I øjeblikket er vi ved at flytte et af de biblioteker, jeg arbejder på. Vi åbner igen for lånerne på mandag, så der er meget, der skal nå at være på plads inden. Det er derfor en travl tid i øjeblikket og jeg ved ikke, hvornår jeg er hjemme de forskellige dage.

Så er det dejligt med nem aftensmad, der også passer til det varme vejr, hvor maden kan nydes på altanen sammen med et glas vin efter dagens arbejde.

Hos Arla havde jeg fundet en opskrift på tyrkiske brød med bønnefyld og myntedressing. Jeg kunne ikke finde tyrkiske brød i de lokale supermarkeder, så jeg købte i stedet et Naanbrød og så spiste jeg bønnefyldet som salat ved siden af. Og det fungerede fint.


Naanbrød med bønnesalat og myntedressing
½-1 Naanbrød
25 g salatost
1 dl cremefraiche
1 spsk hakkede mynteblade
1 spsk fintklippet purløg
½ dåse bønner – jeg brugte en blandet dåse
½ avocado i små tern
100 g tomat i små tern
¼ agurk i små tern
limesaft
salt
Osten moses med en gaffel og blandes med cremefraiche, mynte og purløg. Stil dressingen i køleskabet i 15 minutter. Bønnerne skylles og afdryppes i en sigte. Derefter blandes bønnerne forsigtigt med avocado, agurk og tomat samt limesaft og salt. Bønnesalat smages til. Naanbrødet lunes og serveres med bønnesalaten og dressingen ved siden af.

Tips: Bønnefyldet kan også sagtens bruges som fyld i pitabrød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar