søndag den 31. august 2014

Ferien er slut

Ja, så synger den sommerferie på sidste vers...

...Sommerferie skulle det egentlig forestille at have været - nogle gange føltes det mere som efterårsferie med det vejr, det har været de sidste tre uger. Men ind imellem har der også været gode dage. Og masser af god mad og lækre kager.

Den første uges ferie har jeg allerede skrevet om i et tidligere indlæg. Så her kommer lige nogle billeder af de madoplevelser, jeg har haft de sidste to uger af ferien.

 

Til fødselsdag hos min gode veninde fik vi dejlig kylling med grønt tilbehør
 og en meget lækker lagkage med moccaflødeskum.

En aften var jeg med Datteren og hendes ven på italiensk restaurant , 
hvor vi fik forskellige pastaretter. Min var med tigerrejer og lidt grønt var der heldigvis også.

En anden dag var Datteren og jeg en tur på Østerbro, 
hvor vi fik en meget lækker brunch med lutter gode sager.

Et par kopper cappuccino blev det også til undervejs - bl.a. i Valby, Kolding og Odense.


På vandretur i det vestjyske med min bror. Han plukkede svampe - Karl Johan - de blev stuvet med lidt fløde og nydt sammen med en god rødvin på toppen af en lyngbakke lige uden for Ry - ren feriehygge.


Spændende indkøb blev det også til - bl.a. i Mosehuset ved Borup, hvor de har mange lækre ting.

Jeg fik ikke selv lavet så meget mad i de to uger, men lidt er det da blevet til og det kommer der mere om i de næste indlæg her på blokken.

Og jo, det blev til andet end mad og drikke i ferien. Hyggeligt samvær med familie og venner og masser af skønne vandre- og cykelture. Det var en dejlig ferie, i morgen starter hverdagen og jeg skal tilbage til mine søde kollegaer og mit gode arbejde.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar