mandag den 27. oktober 2014

Fagligt landsmøde på Nyborg Strand

I weekenden...

... var jeg til fagligt landsmøde på Nyborg Strand sammen med ca, 400 andre bibliotekarer. En skræmmende tanke for nogen måske, men for os i faget var det en god anledning til at få ny inspiration fra de forskellige oplæg der blev holdt, samtidig med at vi fik mulighed for at mødes med tidligere kollegaer eller måske ligefrem få nye venner (det vender jeg tilbage til).



Jeg ankom til Hotel Nyborg Strand i god tid lørdag eftermiddag og nåede at gå en dejlig tur langs vandet, selvom vejret var noget gråt og trist.

Fra kl. 17 lørdag eftermiddag og ca. et døgn frem var der så masser af biblioteksfaglig inspiration og masser af god mad.


Lørdag aften var der festmiddag. Vi lagde ud med en hummersuppe med hummerhaler. Det er ikke noget jeg har fået ret tit, så jeg kan ikke vurdere, om det var en god eller dårlig hummersuppe. Den var i hvert fald for salt efter min smag. Men suppebrødet der blev serveret til, var lækkert.


Hovedretten var krondyrfilet med små kartofler og dagens grønt, som denne dag var selleri og gulerødder. Krondyrfileten var god, gulerødderne havde det helt perfekte bid, hverken for bløde eller hårde. Kartoflerne var udmærkede, sovsen knap så interessant.


Til dessert var der disse små lækre chokolader serveret til en god kop kaffe.




Næste dag var der morgenbuffet med masse af gode ting. Den fik jeg ingen billeder af, men den så nu også ud som den slags morgenbuffetter gør. Og til frokost var der en meget lækker buffet med rigtig mange gode ting, bl.a. flere spændende salater. Og tarteletter, som jo altid er en vinder. Og nogle meget lækre kager.


Men som sagt var det også et fagligt møde, der bl.a. handlede om bibliotekarens rolle nu og i fremtiden. Noget entydigt svar på dette kom vi ikke frem til. Men man kan da altid håbe, at den fantastiske flotte solopgang der var ud over Storebælt søndag morgen, måske kunne være et symbol på vores fremtid.

Og så var der det med en ny ven. Jeg kom til at sidde ved siden af Gitte til festmiddagen og ikke nok med at vi havde vores uddannelse og arbejde til fælles, det viste sig også at Gitte var kvinden bag bloggen Noget i ovnen, som nogle af jer måske kender. Og det var jo bare herligt, at møde en anden madblogger, ovenikøbet ganske uventet.

Så alt i alt var det en rigtig god weekend med masser af gode oplevelser.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar