søndag den 19. oktober 2014

MAD Messe i Århus

Også i år...

...var jeg til MAD messe i Århus. Det er fjerde gang jeg er afsted til denne mad-event, som afholdes i Ridehuset i Århus. Og også denne gang var der mulighed for at smage på en masse lækre ting og sager. Nogle producenter var nye, andre har været med før. Denne gang havde jeg følgeskab af Datteren, min søster og min niece og det var rigtig hyggeligt at være sammen om dagens lækre oplevelser.





Som altid var der smagsprøver både på det søde og det sure, det salte og det stærke. Noget af det vi bl.a. faldt for denne gang, var økologisk most fra Strynøfrugthave, hvor Mette Meldgaard laver noget meget lækkert most af forskellige æbler.. Nogle var søde, nogle var mere friske og så var der den krydrede most som skal nydes varm gerne med rosiner og nødder. Den blev købt hjem som et alternativ til julens gløgg.

Der blev også købt en lækker økologisk spegepølse med salt og rosmarin fra Hedeagergaard, en spændende glutenfri brødblanding fra Naturlic med æbler og kanel samt lækre små stykker chokoladesmagsprøver fra Friis Holm. (jeg er ikke helt klar til at betale 85 kr. for en plade chokolade, selvom det er meget lækker chokolade).



Vi var godt mætte da vi gik derfra, men efter et par timers hyggeligt besøg hos min niece, der bor og studerer i Århus, var vi alligevel klar til en gang middagsmad. Vi skulle ud og spise og det blev på restauranten Italia. De har en spændende Antipasti-buffet med mange forskellige ting og derudover kan man selvfølgelig få retter forskellige retter á la carte. Vi var tre der prøvede buffeten plus en hovedret. Min niece og jeg valgte en vildtragout med vildsvin, bacon og pasta. Lækker pastaret med dejligt mørt kød. Min søster valgte Fransk unghanebryst i rødvinssovs og hun var også tilfreds med valget. Datteren fik bruchetta med ost og derefter en rigtig god pizza Diavola med marieneret oksekød, gorgonzola, bacon og chili. Vi gik mætte og tilfredse derfra.

Alt i alt en hyggeligdag med masser af snak og masser af god mad.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar