fredag den 12. juni 2015

Let sommermad - makrelrillette med asparges og røsti

Gæt hvem der har ferie nu - ja, rigtigt. Det har jeg nemlig.
Kun en uge, men alligevel - tænkt alt det man kan nå på en uge. Eller måske alt det man kan slappe af på en uge? Det med afslapning er jeg ikke så god til, så jeg har selvfølgelig nogle planer for ugen. Meget afhænger af vejret, så nu må vi se.

I dag kan man i hvert fald ikke klage over vejret. Dejligt solskin det meste af dagen, så jeg cyklede på arbejdet og kom bl.a. forbi disse dejlige blomster.


Aftensmaden skulle passe til vejret og feriestemning - let mad med en smag af sommer. Og heldigvis kom jeg lige forbi den gode bod med asparges, så sådan et bundt blev købt ind. Og så en gang røget makrel lavet om til rillette samt en rest røsti fra i går - vupti, så var der aftensmad.




Rillette med røget makrel
(2 personer eller 1 person til aftensmad og frokost)
½ røget makrel
1 dl cremefraiche
½ finthakket forårsløg
1 finthakket cornichon
saft og fintrevet skal af en halv citron
1 bdt dild, finthakket
salt, peber
Start med at finddel makrelkødet og sørg for at få så lidt ben med som muligt. Kom makrelkødet i en skål og bland det med de øvrige ingredienser. Og så er det klar til servering.

Og sådan startede ferien med dejlig sommermad på altanen


Ingen kommentarer:

Send en kommentar