torsdag den 23. juli 2015

Smukke skibe og sommerkålsalat med quinoa

Hvad har smukke skibe og en salat med sommerkål og quinoa med hinanden at gøre? Faktisk ikke ret meget. Men i går eftermiddags var jeg en tur i Assens, hvor jeg så nogle af de store flotte træskibe, der var ankommet samme eftermiddag og da jeg kom hjem, var der kålsalat til aftensmad.


Salat med quinoa, sommerkål og blå ost
½ dl quinoa
120 g sommerkål (hvidkål eller spidskål kan også bruges)
½ æble
30 g blå ost
finthakket salvie
olivenolie

Quinoaen skylles og koges efter anvisningen på pakken. Afkøles derefter. Det halve æble skæres i både, som svitses i lidt olie påpanden. Kålen hakkes forholdsvis fint og lægges på en tallerken. Den afkølede quinoa kommes oven på. Dryp lidt god olivenolie over. Derefter lægges æblebådene på og der drysses med smuldret blå ost. Slut af med en gang finthakket salvie. 


I får også lige nogle billeder af skibene. Skibene sejler rundt om Fyn i uge 30 i det der hedder Fyn rundt for bevaringsværdige sejlskibe. Normalt er jeg ikke særlig interesseret i skibe, men da jeg alligevel havde et ærinde i Assens den eftermiddag, ville jeg nu alligevel forbi havnen for at se skibene. Og flotte det var de.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar