søndag den 9. august 2015

Dejlig grøn salat med asparges og spinat og en god tomatdressing

I weekenden var det min fars tur til at holde fætterkusine-sammenkomst. Det skete i mine forældres sommerhus og jeg havde lovet at hjælpe til, både med maden og med at gøre huset klar til gæsterne.

Menuen var grillmad og masser af salat. Vi lavede to salater som min mor havde opskrifter på og så lavede vi den dejlige røde salat med rød spidskål og jordbær, som jeg har skrevet om her.

Opskriften I får i dag, er også på en salat. Det er en dejlig grøn salat med asparges og andet grønt vendt i en god dressing. Den egner sig i øvrigt også fint til grillmad. Opskriften har jeg fundet i Arlas salatbog "Den Store Salatbog".



Grøn salat med asparges og parmesan
(tilbehør til 4)
Dressing:
3 spsk finthakkede soltørrede tomater
2 spsk kogende vand
1 spsk olivenolie
½ spsk hvidvinseddike
½ spsk sennep
50 g kapers uden lage
2 agurker
3-4 forårsløg, finthakket
200 g grønne asparges
100 g spinatblade
50 g parmesan
Lav først tomatdressingen. De hakkede tomater kommes i en skål og overhældes med det kogende vand. Lad tomaterne trække to minutter. Vend olie, eddike, sennep og kapers sammen med tomaterne. Skær aspargesene i mundrette bidder.Flæk agurkerne og fjern kernerne. Skær agurkerne i tern og vend dem i dressingen sammen med forårsløg og asparges. Skyl og tør spinatbladene. Vend dem i salaten og kom det hele i et stort fladt fad. Fordel til sidst flager af parmesan over salaten.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar