torsdag den 17. september 2015

Salat med blomkål, kikærter, rucola, tomater og feta

Jeg ved godt, at I lige for nylig har fået en salatopskrift med kikærter. Og nu kommer der sørme endnu en salatopskrift med kikærter. Men så lover jeg også at holde en pause. En anden ingrediens i denne salat er ristet blomkål. Jeg synes, at ristet blomkål i salater er rigtig godt.  Jeg fandt inspiration til opskriften hos Kammerfruen og fedtegreven, men lavede min egen version bl.a. ved at tilføje fetaost.



Blomkålssalat med kikærter, rucola, tomater og feta
(1 person 2 dage)
150 g kikærter fra dåse
olivenolie
hvidløg
chili
paprika
citronsaft
salt, peber
200 g blomkål
4 cherrytomater
30 g rucola
en lille håndfuld usaltede jordnødder
50 g fetaost

Kikærterne ristet på panden i olivenolie sammen med presset hvidløg, paprika, chili, salt og peber. Blomkålen deles i små buketter og ristes med. Så tilsættes tomater skåret i mindre stykker og citronsaft. Jordnødderne ristes på en pande og vendes i salaten sammen med rucola og smuldret feta. Mums.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar