søndag den 10. januar 2016

Pasta med porre, skinke, svampe og tomat samt en lækker sandwich på café

Denne pastaret blev til, da jeg skulle have brugt forskellige rester. Selve pastaen var dog ny, en pasta lavet på edamame bønner, det havde jeg ikke prøvet før. Resterne bestod af en halv porre, lidt østershatte, en rest indmad fra et par store tomater, en sjat piskefløde og et par skiver serranoskinke. Det kom der faktisk en rigtig dejlig pastaret ud af.




Pasta med porre, svampe, tomat og skinke
(1 person)
50 g pasta
½ porre (ca. 60 g)
olivenolie
90 g østershatte (champignon kan også bruges)
50 g tomat
lidt piskefløde
salt, peber
paprika
2 skiver serranoskinke
parmesan
Pastaen koges efter anvisningen på pakken. Porren skæres ud i mindre stykker og svitses i lidt olie i en gryde. Svampene renses og skæres groft ud. Svitses sammen med porren.  Tomaterne hakkes og hældes i gryden. Piskefløden tilføjes og det hele koger 5 minutter. Smages til med salt, peber og paprika. Skær skinken ud mindre stykker og riv parmesanen i flager. Anrettes på en tallerken med pasta nederst, derefter grønsagssovs, skinkestykker og osteflager. Mums.

Note: På pakken med pasta stod der, at det skulle koge 7 minutter. Så det gjorde jeg. Men efter min smag blev det lidt for udkogt, da jeg godt kan lide den lidt al dente. Så næste gang vil jeg koger den lidt kortere tid. De smagte ikke af så meget, men alligevel synes jeg, at der er mere smag i dem end i almindelig pasta lavet på mel.


I går var jeg en tur i Odense for at kigge lidt på udsalg. Undervejs skulle jeg have lidt at spise og jeg valgte caféen No. 7 Mageløs. Det viste sig at være et rigtig godt valg. Her fik jeg serveret en meget lækker sandwich med bl.a. serranskinke og Port Salut. Det var et hyggeligt sted og den unge pige der serverede var meget sød og smilende, også selvom hun havde lidt travlt. Så hvis du er i Odense og trænger til en god sandwich, så kan jeg anbefale No. 7 Mageløs

Ingen kommentarer:

Send en kommentar