tirsdag den 19. april 2016

Dejlig salat med jordskokker og appelsin

Jeg faldt over en lækker salat med jordskokker i Alt for Damerne. Ud fra den lavede jeg min egen version med appelsin i stedet for æble. Og resultatet blev både smukt at se på og så smagte det også godt.



Salat med jordskokker og appelsin
(1 person)
olivenolie
Dijonsennep
honning
salt og peber
3 jordskokker
1 appelsin
½ bdt persille
hasselnødder 
granatæble til pynt 

Start med at piske dressingen sammen af olivenolie, sennep, honning, salt og peber. Skrub og rens jordskokkerne godt. Skær dem i tynde skiver og vend dem i dressingen. Skræl appelsinen og skær appelsinkødet i små stykker. Rist hasselnødderne på en pande et par minutter og afkøl dem Vend dem i salaten sammen med appelsintern. Hak persillen fint og vend den i salaten sammen med granatæblekerner. Så er salaten klar til servering.

2 kommentarer:

  1. Hej Anne

    Det ser lækkert ud. Jeg har aldrig prøvet rå jordskokker, men kan forestille mig, at de er lidt sødlige og sprøde. Det kan være, jeg skal prøve denne opskrift, mens der stadig er gode appelsiner.

    Venlig hilsen
    Inge V.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Inge,
      Jeg synes selv at rå jordskokker er gode i salater. Og du har helt ret, man skal bruger appelsinerne, mens de er gode :-)
      mvh
      Anne

      Slet