lørdag den 29. april 2017

Pasta med chorizo og blomkålscreme

Selvom jeg ikke er den store kødspiser, så kan jeg jo godt lide kød en gang imellem. F.eks. synes jeg vældig godt om den stærke spanske chorizopølse. Pølsens dejlige krydrede smag kan tilføre de fleste retter et smagfuldt pift. I dagens ret får pølsen følgeskab af den mere milde blomkål, pasta og en god pesto. En rigtig god kombination, synes jeg.

Opskriften fandt jeg hos Arla.   





Pasta med chorizo og blomkålscreme
(2 personer)
½ hakket løg
1 fed hvidløg
olivenolie
200 g blomkål
timian
1 dl bouillon
1-1½ dl fløde
citronsaft
salt, peber
75 g chorizopølse i skiver
75 g pasta
15 g mandler, grofthakkede
25 g parmesan
1 spsk pesto (jeg brugte en med ramsløg, men du kan også bruge andre pestotyper)

Først skal du have lavet blomkålscremen. Del blomkålen i små buketter. Hak løg og hvidløg fint. Svits de to slags løg og blomkål i et par minutter  i lidt olivenolie sammen med timian. Tilsæt bouillon og kog blomkålen ved jævn varme under låg i ca. 10 minutter. Tilsæt fløde, citronsaft, salt og peber og kog yderligere fem minutter. Blend blomkålsblandingen til den bliver jævn.

Kog imens pastaen efter anvisningen på pakken. Rist chorizoskiverne på en tør pande.

Når pastaen er kogt, afdryppes den og anrettes i en dyb tallerken. Blomkålscremen hældes over og chorizoskiver lægges på. Kom klatter af pesto på og drys til sidst med mandler og parmesanost.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar