lørdag den 6. maj 2017

Lækker saftig brownie med peanuts

Denne lækre brownie lavede jeg, da jeg skulle besøge mine forældre i deres sommerhus sidste weekend. Dengang var vejret stadig ret køligt, så en god solid kage med masser af chokolade måtte lige være sagen.

Jeg fandt en rigtig god opskrift hos Loui & Bearnaisen.Jeg fulgte opskriften og det kom der en virkelig lækker saftig brownie ud af. 





Lækker saftig brownie med peanuts
150 g mørk chokolade
125 g usaltet smør
4 spsk crunchy peanutbutter
150 g sukker
2 æg
3 spsk kakaopulver
1 tsk vaniljesukker
90 g hvedemel
100 g saltede peanuts
50 g hakket mørk chokolade

Kom smør, chokolade og penautbutter i en lille gryde. Smelt det ved svag varme, rør i det ind imellem så det ikke brænder på. Når det er smeltet, tages gryden af varmen og chokolademassen afkøles.

Kom æg og sukker i en skål og pisk det skummende og luftigt. I anden skål blandes kakaopulver, vaniljesukker og hvedemel. Vend forsigtigt den smeltede chokolade i æggene. Sigt melblandingen i og vend det forsigt rundt, til der ingen klumper er. Tilsæt peanuts og hakket chokolade.

Beklæd en form på 20x30 cm med bagepapir. Hæld forsigtigt dejen i og glat den ud. Bages ved 175 grader i 15-18 minutter. Den må endelig ikke få for meget. Lad kagen afkøle på en rist.

Når brownien er afkølet, skæres den i mindre stykker. Kagen smager bedst når den har sat sig, så kom kagestykkerne i en lufttæt beholder og opbevar dem i køleskabet til næste dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar