fredag den 23. juni 2017

Tortilla med makrel i tomat, spidskål og squash

Jeg har aldrig været særlig vild med makrel i tomat. Jeg kan godt lide røget makrel, jeg kan også godt lide tomatsovs, men kombinationen har jeg ikke været så vild med.

Nå, men så faldt jeg over en opskrift hos Familiejournalen  på wraps med makrel (i chili), spidskål og squash. Okay, tænkte jeg, det lyder da egentlig meget godt, det må vist prøves. Og det gjorde jeg så.

Jeg rullede ikke min tortilla sammen om fyldet, men lagde i stedet fyldet oven på tortillaen. Derfor kalder jeg det tortilla og ikke wrap. Ved at lægge fyldet oven på får man plads til meget mere fyld (dvs. mange flere grønsager) og ikke så meget tortilla/wrap og det kan jeg godt lide.

Det viste sig at være en fin måde at få makrel i tomat på.




Tortilla med makrel i tomat, spidskål og squash
(1 person)
1 fuldkornswrap
1 dåse makrel i tomat
chili
limesaft
75 g spidskål
½ squash
50 g hytteost
frisk koriander

Tortillaen pensles med lidt vand og ristes på en brødrister, så den bliver sprød. Makrellen smages til med lime og chili. Spidskålen hakkes fint. Squashen skæres i tynde skiver.


Læg tortillaen på en tallerken. Kom den snittede kål oven på og derefter skiver af squash. Fordel makrellen oven på grønsagerne og derefter hytteosten. Til sidst drysser med finthakket koriander.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar