lørdag den 9. september 2017

Lækker gourmetmiddag på Christies Sdr. Hostrup Kro

Sikken en dejlig gourmet-middag min søster og jeg var så heldige at få på Christies Sdr. Hostrup Kro i går aftes! Via en af de sider, hvor man kan få gode tilbud på forskellige ting, havde min søster og jeg fået et godt tilbud på gourmetmiddag plus overnatning plus brunch på det nævnte hotel.

Vi var lidt spændte, da vi fredag eftermiddag kørte med mod Sdr. Hostrup. Vi ankom ved tretiden og da vi havde fået sat bagagen fra os i den hytte, hvor vi skulle overnatte, startede vi med kaffe og en god brødtærte – man er vel i Sønderjylland.


Efter kaffen kørte vi ud til en sø og gik en tur, så vi kunne få samlet god appetit til aftenens gourmetmiddag.

Middagen startede kl. 18.30. Og det blev en rigtig god oplevelser med den ene lækre ret efter den anden serveret af et meget smilende og meget hjælpsomt personale.

Vi startede med knivmusling på blomkål med hollandaisesauce med drys af æble, bladselleri og valnødder. Ingen af os havde før smagt knivmusling og måske smagte muslingen heller ikke af så meget i sig selv. Men selve retten var rigtig lækker. Æble, bladselleri og valnødder er jo et godt match, det vidste vi i forvejen. Men her var overraskelsen at valnødderne havde en røget smag. Det gav et helt specielt pift til retten.


 Næste ret var saltbagte løg med rygeostesauce, tomater og urtepanko. Jeg har selv før lavet ovnbagte løg, som jeg rigtig godt kan lide. Men jeg har ikke prøvet at bage dem i salt. Det må prøves en dag. Rygeostesaucen lavet på deres egen rygeost var meget lækker. Og urtepankoen var også en lækker tilføjelse. Kroen gør meget ud af at bruge urter fra deres egen køkkenhave og det er jo dejligt.


Så kom vi til kødretten. Den bestod af et stykke meget mørt og meget lækkert okseculotte serveret med hønseglace og  Pomme Macquarie samt brændt spidskål med syltede græskartern og champignon. Pomme Macquarie var noget med kartofler i skiver bagt i ovnen og efterfølgende skåret i mindre stykker. Jeg har prøvet at finde ud af mere om denne kartoffelservering, det lykkedes ikke. Men den smagte godt.


Så kom der en osteanretning. Det var en rørt komælksost med sirup og chips af blå kartofler. Og igen var det en rigtig fin smagsoplevelse. Den bløde, lidt fede ost sammen med den syrlige sirup (som jeg ikke fandt ud af hvad var) sammen med de sprøde, salte chips. Mums.


Vi sluttede (selvfølgelig) af med en rigtig god dessert. Hvid chokoladekage med hindbærsorbet og karamel. Jeg ville ikke selv have tænkt hindbær og karamel sammen, men sammen med den hvide chokoladekage fungerede det rigtig godt.


Alt i alt en super middag, som helt sikkert har givet min søster og mig lyst til flere af den slags oplevelser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar