tirsdag den 5. december 2017

Cremet kartoffelfad med forårsløg og ost

Ganske almindelige gammeldags kartofler er virkelig ikke noget, som jeg spiser meget af. Men nogle gange får jeg økologiske kartofler i min kasse fra Aarstiderne og så skal der selvfølgelig findes på noget med kartofler.

Denne gang fandt jeg en opskrift hos Maden i mit liv på cremet kartoffelfad med forårsløg og ost. Det var nok det der med ”cremet” jeg faldt for, cremet er altid godt også sammen med kartofler.

Og det blev faktisk en rigtig fin lille lækker kartoffelret ud af, som man enten kan spise som grøn hovedret med salat til eller bruge som tilbehør til kød.
  




Cremet kartoffelfad med forårsløg og ost
(2 personer)
400-500 g kogte kartofler
1 bdt forårsløg, skåret i tynde ringe
2½ dl cremefraiche
75 g revet ost
1 spsk sød eller stærk paprika efter smag
salt, peber

Skær de kogte kartofler i tern. Kom cremefraichen i en skål, tilsæt halvdelen af osten samt paprika, salt og peber. Rør det sammen. Tilsæt kartoffeltern og forårsløg og bland det hele forsigtigt, men godt. 

Fordel blandingen i et smurt ildfast fad og drys med resten af osten. Sæt fadet i ovnen og bag det 20-25 minutter til toppen er gylden og osten smeltet. Server med lidt hakket forårsløg på toppen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar