lørdag den 3. marts 2018

Rustik vintersalat med gule beder, ristet squash og feta

Mums, denne salat med gule beder, korn og squash smager rigtig godt. Det er simpelthen lige en salat for mig.

Som udgangspunkt brugte jeg en opskrift, som jeg havde fundet hos Emma Martiny. Jeg lavede lidt om på opskriften, bl.a. tilføjede jeg en gang speltkerner for at gøre salaten mere mættende. Brug den som en let hovedret eller som tilbehør til kød.





Salat med gule beder, ristet squash og feta
(2 personer)
2 gule beder
dressing:
mynte
citronsaft
olivenolie
salt, peber
1 dl speltkerner
½ squash
50 g fetaost
½ spsk græskar

Skræl bederne og skær dem i meget tynde skiver, eventuelt med et mandolinjern. Del skiverne i halve, evt. kvarte afhængig af størrelsen. Pisk alle ingredienser til dressingen sammen. Vend bedeskiverne i dressingen og sæt det hele køligt en times tid.

Kog speltkernerne efter anvisningen på pakken. Lad dem køle af. Skær squashen i tern. Svits squashternene på panden i lidt olie,  til de får lidt farve. De skal stadig have bid. Lad også squashternene køle af.

Anret bedeskiverne i et rundt lag på et fad eller to tallerkener. Bland speltkerne og squashtern sammen og kom det oven på bedeskiverne. Smuldr fetaost henover og drys med græskarkerner. Værsgo, så har du en lækker salat. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar