onsdag den 18. april 2018

Pastaret i grønt, rødt og hvidt

Her på denne herlige forårsdag med sommertemperaturer, kommer den første opskrift på bloggen lavet i mit nye køkken. Jeg er glad for mit nye køkken, men har ikke helt lysforholdene på plads endnu i forhold til billederne. Jeg håber, at det går alligevel.

Dagens ret er en enkel pastaret i samme farver som det italienske flag. Opskriften blevet lavet ud fra
forskellige ting, som jeg havde på lager. Broccoli, squash og forårsløg er det grønne, pastaen og mozarellaen er det hvide og tomaterne er det røde. Og det må vel siges at være meget passende med en pastaret i italienske farver.





Pastaret i grønt, rødt og hvidt
(2 personer)
175 g broccoli
100 g squash
2-5 stk. forårsløg afhængig af tykkelse
olivenolie
1½-2 dl bouillon
2 spsk flødeost
100 g cherrytomater
125 g mozzarella
frisk basilikum
120 g tørret pasta

Kog pastaen efter anvisningen i pakken.

Forårsløgene skylles og skæres i mindre stykker. Broccolibuketterne deles i små stykker, stokken skæres i mindre tern. Squashen skæres i mindre stykker. Svits løgene i lidt olie, til de bliver bløde. Svits broccoli og squash med et par minutter. Tilsæt bouillon og lad det hele småsnurre nogle minutter. Broccolien skal stadig være al dente. Smag til med salt og peber og vend et par skefulde flødeost i.

Del tomaterne i to, større tomater i tre. Hak basilikummen groft. Skær mozarellaen i skiver.
Kom pasta i en dyb tallerken, kom det grønne oven på og slut af med mozarellaskiver, tomater og basilikum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar